Resultat från workshop: Anpassningar inom Relationer

efterfrågan finns Skapa mervärde för invånare, kunder mfl

  • Viktigt med input från användare, kunder, hur får vi till det
  • Medborgarnytta/ miljö (mindre papper)
  • utmaning få med alla generationer
  • Hitta något som passar de flesta 
  • normer, värderingar

Syftet tydligt och tillgängligheten god. Många berörda aktörer, privata och offentliga, apotek, mottagningar, individer involverade i processen

  • Viktigt att ha med sig invånare och intressenter, så vi inte lägger resurser på saker som inte kommer användas. 
  • Göra enkätundersökning innan 
  • Testgrupp/referensgrupp
  • Stämma av med målgruppen, ge dem delaktighet
  • Efterfrågan finns 
  • Informeras om tjänsten
  • Användare behöver access och kunskap till digitala verktyg
  • Hur blir för målgruppen

Vad som är värdeskapande för patienten

  • Patientens perspektiv
  • Patient/kund och personcentrerad hållning viktigt att patienten/kunden är med i aktuell förändring.

Senast ändrad: fredag, 6 maj 2022, 15:56