Planeringsverktyg
Min dag
I Outlook mejl finns en funktion kallad Min dag. Genom att använda den funktionen så kan du lätt dra uppgifter och händelser som kommit via mejl till kalenderns händelser eller uppgifter i ToDo. Genom detta minskar risken att glömma bort att utföra något som du fått via mejl.
Länk till information på Microsofts sida:
ToDo
ToDo hittar du i Outlook. ToDo visar vad du har att göra. Här kan du lägga till egna kom ihåg listor med arbetsuppgifter t ex för olika områden som du jobbar in. Du kan flagga e-post som hamnar här. Du kan sätta in förfallodatum för olika uppgifter och du kan t ex skriva in vilka olika steg du behöver göra för varje arbetsuppgift.
Länk till information på Microsofts sida:
https://support.microsoft.com/sv-se/office/planera-och-anslut-till-microsoft-to-do-f64171ef-f550-4151-bae3-492720f3f1aa
Planner
Planner används för att planera gruppens arbetsuppgifter. Du kan lägga en planner i Teams så att alla deltagare i gruppen kan komma åt. I Plannern kan du ange t ex prioritet för arbetsuppgifter, vem som tilldelats uppgiften, förfallodatum för uppgiften osv. En planner kan användas för t ex ett projekt eller för att skapa ett årshjul.
Länk till Microsofts sida:
Tasks för Planner och ToDo i Teams
I Teams kan man se alla sina uppgifter från både Planner och ToDo i "Tasks från Planner och ToDo".
Se även information från Microsoft:
https://support.microsoft.com/sv-se/office/to-do-kontra-planner-1044260a-3ac9-4006-aa27-f84476a03d23?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE